|
Stakkevis af annoncer i de største ugeblade: Familie Journalen, Hjemmet, Dansk Familieblad, Alt for damerne, Anders And & Co. Kampagner i form af reklamefilm med de mest folkekære skuespillere: Dirch Passer, Buster Larsen m.fl. Sexy reklameskilte og samlekort. Produktnavne der afspejlede hotteste mode - en mode man samtidig selv var en del af: Jenka, Shake, Jeans, Dandy cola. Slik der henvendte sig til både voksne og børn og som i tilgift bød på et væld af små ofte lærerige overraskelser, der sendte tankerne på verdensrejse. Med denne sikre vinderformel i baghånden kan det vel næppe overraske nogen, at Dandy gennem flere generationer fremstod som et af de mest markante danske brands overhovedet. Et brand der, trods dets forsvinden i sin oprindelige funktion omkring årtusindeskiftet, stadig huskes med fornøjelse af utallige verden over og som i dag lever videre i Dandy Business Park, Vejle. Herover vises et lille pluk fra en gren af Dandys markedsføring: Reklametegninger, der alle har det tilfældes, at de er produceret af nogle af samtidens mest kendte kunstnere. I særlig grad har Carlts tegner, Holger Philipsen, deltaget. Se også "Reklameskilte" > |
|